未来を背負う世代に向けて

私自身、最初は28歳の時にハワイオアフ島のホノルル国際空港にある民間の飛行学校で事業用操縦士までの免許を自費で取得し、最終的にはヨーロッパのナショナルフラッグを受験しボーイング737や747の免許を取得、国際線勤務を経て最終的には試験管(チェッカー・IOS)まで取得しました。

人はどうしても楽な道を選んでしまうものです。楽して生きたほうが良いという気持ちもわかりますが、逆境を乗り越えた先にあるものはもっと楽しいものだと思っております。

私のケースが特別なのではなく、パイロットを目指す強い意志がある方であれば、誰にでも開かれたゲートなのです。諦めない気持ちを持ち続けて、夢に向かっていって下さい。

代表取締役 / チーフパイロット アルパ アブドラ

To the next generation who will shape the future

I myself, at the age of 28, went to a flight school located in the Oahu Islands, Hawaii. I was based at Honolulu International airport where I had self paid my training and achieved my commercial pilots License. Proceeding forward, I applied to a regional airline in Europe and upon successful hiring, I had undergone the training required to get my additional rating on the B737 and the B747. After I was type-rated I operated International routes, and finally upgraded to being a flight examiner / checker within the airline.It’s a tendency for people to choose an easy path for living, which I do understand. However I do think that there is a sense of enjoyment which is unique that can be felt after being successful when you put in a lot of effort and hard work on something that you wanted for so long.

My case is nothing special. If you have a strong desire to become a pilot, I believe it can be pursued by anyone. Do not forget to be consistent even during the hard times and I can guarantee that your dreams, whatever it be will become true one day.

CEO / Chief Pilot ARPA ABDULLAH


【操縦士資格】

米国ライセンス(Federal Aviation Administraiton: FAA)
・自家用操縦士
・事業用操縦士(飛行機)
・単発エンジン
・多発エンジン
・計器飛行証明
・航空無線通信士

欧州ライセンス(Europen Aviation Safety Agency: EASA)
・High Performance Airplane (HPA)欧州連合(EU)

英国ライセンス(Civil Aviation Authorization: CAA)
・自家用操縦士(飛行機)
・操縦教育証明(ボーイング737機および747機)
・空無線通信士
・航空英語能力証明(国際民間航空機関レベル6)
・Glass Cockpit G1000 Instrument

【会員資格】
・International Aircraft Owner and Pilot Association (IAOPA)
・US Aircraft Owner and Pilot Association (AOPA-US)
・UK Aircraft Owner and Pilot Association (AOPA-UK)

【言語】
トルコ語(母語)・英語・日本語